BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

NUFFNANG ADS

Thursday, December 16, 2010

Mereka Sedang Memerhatikan Kita........ (O-O)

Salam dan Haloooooo

Aha...ape pendapat korang tentang tajuk hari ni?. Ape yang sedang perhatikan kita? Klu.....dia nampak kita....tapi kita tak nampak dia.... Di hari Khamis malam Jumaat ni....Ehehehhehehe....
Yeap....Korang betol.....Aku nak bercerita sikit....Sikit je...tak banyak......Pasal HANTU.....


Seram tak...... Aku pasti la...dengan lagu Lemon Tree same tajuk kali ni memang tak kene lansung....Ahahhahhaha.....Sebab aku memang tak nak kasi korang seram-seram un....
Aku nak tanya la.... Pernah tak korang mengalami peristiwa-peristiwa paranormal atau pun dalam erti kata lain 'Supernatural'. BUKAN rancangan TV tu la!!!! Hish......

Mesti pernah kan.... Kalau tak ada pun... Mungkin satu hari nanti akan ada... Oi!! Bukan aku doakan la....tapi aku nak korang tau yang selain haiwan,tumbuhan dan juga manusia sendiri, kita ni berkongsi alam dengan satu lagi umat atau kaum....Aha....korang teka la sendiri kaum ape yang aku cakap an ni...

Berbalik pada pengalaman...aku nak cerita... Memang aku suke bercerita...nape? Ada masalah? ahahahaha... Sepanjang aku hidup 18 tahun lebih ni..... Aku pernah nampak lembaga.... tu pun sekali je la.... tak banyak pun..... Kene hempap masa tido.... Uih.... 3-4 kali.... Tapi biasa orang akan anggap benda ni mimpi...melainkan orang tu betol-betol dalam keadaan sedar...... Jadi....bersama-sama aku dalam enteri yang panjang lebar kali ni...aku nak kongsi sedikit fakta mengenai entiti yang biasa korang panggil HANTU....

Fakta Hantu

  • Hantu terbahagi kepada dua iaitu entiti tanpa fizikal seseorang yang telah mati dimana roh atau semangat individu berkenaan kekal atau terperangkap di bumi ataupun jin yang suka mengganggu
  • Hantu melalui saksi dilihat dalam pelbagai bentuk samada bebola cahaya, asap, bayang-bayang, bunyi, sentuhan dan banyak lagi.
  • Cerita hantu terdapat di mana-mana sekitar dunia dan setiap tempat mempunyai versi yang berlainan walaupun pada dasar nya sifat hantu berkenaan agak sama sebagai contoh lagenda Vampire di bahagian barat dan Pontianak/Kontilanak di bahagian Kepulauan Tanah Melayu(Indonesia, Malaysia)
  • Telah banyak kajian dilakukan bagi mengkaji kewujudan hantu tapi tiada satu pun yang mempunyai penjelasan kukuh.(kita orang Islam percaya pada kewujudan jin,syaitan dan iblis jadi percayalah)
-Tamat-

(Sumber: Wikipedia, Pengalaman,)

2 comments:

eistira saleh said...

memangg tak kena dengan lagu lemon tree. hahaha. btw entry aku pasal antu lg pnjang. mampu baca ? :P
http://eistiramohdsaleh.blogspot.com/2010/11/hantu.html

eistira saleh said...

ohh btw gmbr antu tuh mmg takut =.=